...

SELAMAT DATANG KE www.helmy2u.blogspot.com...Selamat Kembali Team JPS HILIR PERAK: MISI BANTUAN BANJIR KELANTAN 2015... DARI TEAM helmy2u...

11 September 2024

Selepas Tujuh Tahun...

Assalamualaikum teman-teman. Entah apa sebab tidak boleh tidur awal walau sudah baca doa untuk 'mati sementara'.

Dan lagi takjub kenapa selepas 7 tahun tidak menjengah blog ini tiba-tiba terlintas kewujudannya yang mana segera dicapai ponsel untuk menjejak masih ada atau tidak alamat helmy2u.blogspot itu.

Allah Maha Besar. Allah jua Maha Berkuasa.

Banyak yang berlaku dalam tempoh 7 tahun ini. Antara paling besar yang mengubah perjalanan hidup aku  (7 tahun lepas membahasakan diri sebagai penulis) ialah pemergian ayahanda tercinta kepada Yang Maha Pencipta pada hari Nuzul Quran tahun 2022 masihi. Rindu yang tiada penghujung. Aku bersaksi kebaikan dan jasa tidak ternilai Almarhum bapak memandu kehidupan kami sekeluarga dengan penuh tanggungjawap dan ke arah keredhaan Allah SWT. ( Mohon hadiahkan bacaan Al- Fatihah)

Alhamdulillah juga pada awal tahun 2024 direzekikan mendapat jemputan sebagai tetamu Allah yakni mengerjakan umrah bersama isteri tersayang (InsyaAllah jika berkesempatan aku akan kongsikan perjalanan umrah di dalam artikel lain). Sesungguhnya perancangan Allah jua adalah perancangan terbaik.

Terlalu banyak kisah untuk dinukil. Warna warni hidup yang penuh kegembiraan, duka, menang, kalah, hampa, pengharapan silih berganti merupakan lumrah yang mesti dihadap selagi hayat dikandung badan. 

Semoga kita semua sentiasa di dalam limpahan rahmat dan kasih sayang Allah. 

Selamat malam.

11.33 malam



No comments: