...

SELAMAT DATANG KE www.helmy2u.blogspot.com...Selamat Kembali Team JPS HILIR PERAK: MISI BANTUAN BANJIR KELANTAN 2015... DARI TEAM helmy2u...

17 September 2009

Hujan Selipar Ringtone Feminin

Hujan

Suasana hujan kerap menyelubungi Ramadhan tahun ini.Nyaman dan selesa menyegarkan.Nampaknya Aidilfitri tahun ini akan berhadapan dengan cuaca tidak berjangka yang memungkinkan untuk kita berhati-hati dan bijak mengatur perjalanan serta program.

Kepada saudara-mara dan sahabat handai yang akan balik kampung semoga perjalanan anda akan selamat ke destinasi masing-masing.

Ringtone

Mulanya penulis tidak menyedari apa yang diperkatakan oleh setiap orang yang menghubungi telefon bimbit penulis.

Memang blur dibuatnya.Ini gara-gara ringtone yang penulis tidak pernah langgan tetapi diberi percubaan secara percuma oleh penyedia perkhidmatan selama sebulan.

Sebaik mengetahui ringtone yang didengari dari telefon bimbit, penulis tersenyum simpul.Patutlah isteri penulis menarik muka dan membebel.Begitu juga dengan pakcik yang melawak berkata ia hanya sesuai untuk mereka yang sudah berpuluh tahun berkahwin.

Rakan-rakan lain juga begitu.Memberi komen yang memberangsangkan sehingga seminit pertama perbualan berkisar perihal ringtone tersebut.

Takpa lah.Bagus juga kerana ia umpama menjadi penawar kepada setiap pemanggil telefon bimbit penulis.

Bos penulis yang nak marah-marah tak nak approve cuti raya penulis lama-lama pun tak jadi marah he he he....

Selipar

Betul tak kalau penulis kata 'dorang' ni antara yang paling bengap di dunia.Kalungan bunga yang menjadi sebahagian budaya mereka kini hendak ditukar kepada kalungan selipar.Dah tu hendak dikalungkan kepada mantan pemimpin tersohor di negara yang dicintai ini.

Taksub dapat peluang bercakap sesekali membuai mereka ini menjadi satu koloni yang penuh ke'haram jadahan'.Baik buang sahaja si biadap ini dari muka bumi Malaysia ini.

Kenapa tidak selipar tersebut dicepuk ke muka sendiri atau ke muka ketua mereka yang sememangnya 'pagi cakap lain, malam cakap lain'.

Takpun kekalkan lambang selipar tu terus jadi logo rasmi mereka.Baru tau selipar tu macamanan.Lagi pulak kalau selipar yang terkena ta** lembu.

Sebenarnya memang dari 'kepala' yang entah bila hendak berundur hingga kepada 'bontot' yang menjadi pak turut ini tidak penulis senangi sedari dulu.

Koloni tersebut yang suka bercakap, banyak bercakap, memang boleh jadi karam dibuatnya.Penulis tak ada mood sangat nak mengulas tentang politik bulan-bulan mulia macam sekarang tetapi terpaksa.

Kembali Feminin

Setelah hanya terbaring terlantar pada Syawal tahun lepas, tahun ini beliau membalas dendam dengan menonjolkan taringnya.

Terkejut juga kerana tidak sangka disebalik sifat kemalasan semulajadinya,terselit skil membuat kuih-muih.Siap ibu mertuanya meminta untuk diberi tunjuk ajar seterusnya meminta beliau untuk membuat lagi.

Teruja juga menikmatinya dan jangan terkejut andai pada raya pertama nanti ia akan habis.Bukan dimakan oleh tetamu tetapi dimakan oleh keluarga sahaja hu hu hu.

Lantaran itu,kita harus sentiasa positif dengan seseorang kerana di sebalik sesuatu pasti turut akan ada sesuati disebaliknya.Samada istimewa atau sebaliknya terpulang kepada pertimbangan anda.

Tahniah.

No comments: