...

SELAMAT DATANG KE www.helmy2u.blogspot.com...Selamat Kembali Team JPS HILIR PERAK: MISI BANTUAN BANJIR KELANTAN 2015... DARI TEAM helmy2u...

11 September 2009

Khabar....

09.09.09

1. Entry pada dua hari lepas nampaknya agak tidak tepat berkenaan tiada orang yang berkahwin pada tarikh 09.09.09.Ini kerana sebenarnya ramai yang berkahwin pada hari tersebut terutama mereka yang beragama dan kaum lain selain Islam.

2. Kalau tak percaya bacalah artikel ini.

Radio

1. Entry dua hari lepas turut menyentuh perihal Hari Radio.

2. Dan sebenarnya ia berkait rapat kepada hidup kita seharian terutama semasa memandu.Melainkan mereka yang zuhud,radio bukanlah satu keperluan.

3. Semalam penulis gatal tangan menurunkan beberapa inci tingkap semasa parking di pejabat.Konon mahu mengurangkan bahang panas matahari.Siap taruk sun shade di cermin hadapan.

4. Petang hujan lebat.Sangat lebat dan penulis menyedari tingkap yang terbuka sedikit semasa hujan sedang lebat.

5. Dalam hati penulis memujuk hati mengatakan tempias hujan yang tidak seberapa tidak mengapa.

6. Sebaik habis waktu pejabat,menuju kereta,membuka pintu kereta dan hambik engkau! Air hujan bertakung di keseluruhan seat dan carpet.Lekuk di dashboard turut digenangi air dan kasihan sekali kepada solar butterfly.Ia tidak meliukkkan kepaknya sepeti kelaziman!

7. Mujur seat kereta ini dari material leather seat dan rubber carpet.Jadi mudah dilap dan dikeringkan serta tidak berbau.

8. Saat memasang radio adalah paling memilukan kerana hanya bunyi berdegup seketika sebelum suasana senyap.Perjalanan pulang petang semalam berlangsung dalam suasana yang sepi.Kebetulan beberapa kereta lain yang bersaing sedang menghamburkan sound system hingga mahu pecah gegendang telinga.

9. Akibat radio short tersebut mengimbaskan penulis kembali kepada Hari Radio.Benarlah tanpa radio,anda tidak akan dapat mendengar radio.

Nota: Penulis membuka panel hadapan radio tersebut dan mengeringkannya menggunakan hair dryer.Sepanjang malam juga ia diletakkan di tempat berhawa dingin untuk memastikan kekeringannya.Dan pagi tadi ia telah kembali berfungsi,Alhamdulillah......

No comments: